Elev på misjonstur

STUDIESPESIALISERING

Studiespesialisering med misjon

Er du urolig for hvor verden er på vei? Har du lyst til å gjøre verden til en bedre plass?

Har du lyst til å hjelpe andre?

Drømmer du om et bedre miljø, ønsker du å hjelpe mennesker, eller bygge et samfunn der alle blir sett og alle er trygge, bygge en kirke eller har lyst til å jobbe med bistand og misjon, da er misjonslinjen plassen for deg.

Misjon har å gjøre med oppdraget Jesus ga oss. Misjonsoppdraget handler om å formidle Jesus frelse til verden. Vi vil gi deg verktøy for å gjøre det.

Disse fagene møter du på studiespesialisering

Entreprenørskap

Lær deg å gjøre noe ingen andre har gjort før.

Om vi skal forandre verden, behøver vi å tenke nytt, være kreative og lære å gjennomføre et prosjekt.

Det lærer du om i Entreprenørskap.

Media og informasjonskunnskap

Media fyller størstedelen av vår hverdag og fritid.

Filmer, bilder, podcast, reklame, artikler, blogger osv påvirker oss og er med på å forme vår verden.

I dette faget får du lage egne produksjoner, samtidige som du lærer om hvordan media påvirker oss.

Sosialkunnskap

Drømmer du om å forandre verden, bygge barnehjem, starte en menighet, åpne en ungdomsklubb, gjøre noe nytt?

Verden forandres når enkeltmennesker forandres. I sosialkunnskap lærer du om ulike typer utfordringer i samfunnet.

Rusproblemer, kriminalitet, spiseforstyrrelser, ekteskap, vold, innvandring, oppvekst er noen av temaene du vil møte i dette faget.

Politikk og menneskerettigheter

Hva slags samfunn drømmer du om?

Om du vil være med på å bygge en bedre framtid, da må du også forstå hvordan verden har blitt slik den er, men også forstå mer om hvordan verden fungerer. I Politikk er dette den røde tråden.

Her vil du lære om hvordan ulike ideologier er med på å forme verden.

AFRIKA

I 2020 dro vi til

Hvor vi drar neste gang bestemmer vi sammen med klassen.

På studiespes ved Oasen VGS kommer du til å få mange muligheter til å reise. Til nå har vi hatt turer til Stockholm, Danmark, Tyskland, Israel og Afrika. Vi har jevnlig besøk av ulike misjonærer og andre gjester.